سوالات متداول کیونپ

سوالات متداول کیونپ

در این قسمت به سوالات متداول کیونپ که عموما کاربران با آن روبرو خداهند شد پرداخته می شود، با مطالعه این بخش قبل از تهیه دستگاه ذخیره ساز خود انتخابی بهتر و کامل تر خواهید داشت.

11- تفاوت کیونپ سری TS با SS چیست؟
سری های TS از هاردهای LFF و هم SFF یعنی 2.5" و 3.5" پشتیبانی می نماید در صورتیکه سری SS فقط از هارد درایوهای SSF پشتیبانی می نماید، در این حالت شما می توانید تعداد هارد بیشتری در فضای کمتری داشته باشید.
22- تفاوت سری های معمولی با پارت نامبرهای PRO در چیست؟
PRO در واقع مخفف PROFISSIONAL می باشد و در این سری ها عموما مشخصات فنی دستگاه ذخیره ساز بالاتر می باشد به عنوان مثال TS-870 داری سی پی پو DUAL CORE 2.6 بوده در حالی که TS-870 PRO دارای سی پی یو DUAL CORE i3 3220 می باشد همچنین پشتیبانی از تعداد کاربران و کاربران آنلاین بیشتر می باشد.
3دستگاه کیونپ از چه روش های ارتباطی استفاده می کند؟
1- Web DAV یک ویژگی ارائه شده با سرور وب. شما می توانید پوشه های اشتراکی را در صورت استفاده درایوهای محلی از راه دور مدیریت کنید. 2- مدیران شبکه می توانند از راه دور به وسیله خط فرمان via Telnet و یا امنیت رمزگذاری شده شل (SSH) به سرور NAS دسترسی پیدا کنید و اجرای فرامین برای برنامه نویسی پیشرفته یا عیب یابی شبکه بدون اتصال به کابل امکان پذیر می باشد. 3- My Cloud NAS+VPN: با استفاده از این سرویس منوهای موجود رمزگذاری و تایید هویت پیشرفته کاربران برای ارتباط امن مشتری می شود.
4آیا کیونپ Dual Gigabit LAN را پشتیبانی می کند؟
برای درگاههای Dual Gigabit LAN با هر دستگاه چندین ویژگی مورد استفاده وجود دارد: 1-با عمل Port Trucking دستگاه QNAP و متصل کردن درگاههای Gigabit LAN به همدیگر سرعت را افزایش می دهد. 2- عمل Fail over برای ارائه خدمات مداوم در زمانی که یکی از ارتباطات شبکه قطع شود پورت دیگر به کار خود ادامه می دهد. 3- Load balancing می تواند با جمع پهنای باند جهت افزایش سرعت انتقال و توازن شبکه در حال بارگذاری پیکربندی شود. 4- امکان تنظیم آدرس IP جداگانه برای سرویس دهی به دو شبکه جداگانه 5- Service binding: امکان تقسیم بندی سرویس های مختلف بر روی پرت های شبکه های مختلف
5آیا جدیدترین ورژنهای سیستمهای عامل MAC و Windows را ساپورت می کند؟
بله. معمولاً دستگاه کیونپ سیستمهای عامل را برای کار با هر MAC OS/WINDOW به روزرسانی می کند. به طور کلی کمپانی کیونپ برای به روز رسانی سیستم عامل خود معمولاً نیاز به یک ماه زمان دارد.
6NAS دستگاه چه نوع فایل سیستمی را پشتیبانی می کند؟
دستگاه NAS برای درایوهای خارجی NFS.HSFP+EXT3,EXT4 & FAT 32 را پشتیبانی می کند.
7آیا کیونپ SAS درایوها را پشتیبانی می کند؟
بله. دستگاه کیونپ دارای چندین مدل NAS است که هارددیسک و هارد درایوهای /2.5 SAS3.5 را پشتیبانی می کند.
8دستگاه کیونپ چه نوع هارد درایوی را پشتیبانی می کند؟
دستگاه کیونپ دارای جهز به هارد درایوی خاصی نمی باشد. اکثر دستگاهها هم 2.5 و هم 3.5 SATA و SSD درایوها را ساپورت میکند.
9آیا دستگاه های کیونپ DLNA را پشتیبانی می کند؟
بله. کیونپ DNLA را پشتیبانی می کند. از طریق این لینک http://www.dlna.org/consumer-home/look-for-dlna/product-search اطلاعات کاملتر برای DNLA وجود دارد . وارد سایت شده بروید به قسمت محصول سپس در قسمت سازنده سیستم QNAP را انتخاب کنید.
10آیا دستگاه NAS شما hypervisor را برای VMware،Citrix، یا Microsoft Hyper-V میزبانی می کند؟
خیر. دستگاه NAS ما فقط می تواند به عنوان یک دستگاه ذخیره ساز اشتراکی از طریق ISCSI و NFS برای سرورهایی که hypervisor را میزبانی می کنند به کار رود.
11دستگاه کیونپ چگونه در یک محیط مجازی سازی عمل می کند؟
دستگاههای NAS ما به عنوان یک فضای ذخیره سازی اشتراکی از طریق پروتکل های NFS و ISCSI را برای سرورهای مجازی سازی شما فراهم می آورد.
12آیا امکان استفاده از خط فرمان به جای استفاده از رابط تحت وب وجود دارد؟
بلی. فقط برای رفع عیب و تعمیر دستگاه نیاز به استفاده از خط فرمان است و دستگاههای کیونپ از خط فرمان های مبتنی بر SSHو Telnet پشتیبانی می کند.
13آیا امکان استفاده از خط فرمان به جای استفاده از رابط تحت وب وجود دارد؟
بلی. فقط برای رفع عیب و تعمیر دستگاه نیاز به استفاده از خط فرمان است و دستگاههای کیونپ از خط فرمان های مبتنی بر SSHو Telnet پشتیبانی می کند.
14از چه نوع رمزگذاری موثری استفاده می شود؟
در دستگاههایی که از پردازنده های اینتل استفاده می کنند از متد رمزنگاری 256 بیت AES و در سطح Volume پشتیبانی کرده و در صورت استفاده از پردازنده Intel Atom سرعت خواندن و نوشتن به حدود 20 الی 30 مگابیت بر ثانیه کاهش خواهد یافت. در دستگاههای رده بالا که از پردازنده های Core i3Intel و یا Intel Xeon استفاده می کنند این متد رمزنگاری هیچ تاثیری بر سرعت خواندن و نوشتن ندارد.
15چه تعداد کاربر به طور همزمان می توانند به NAS دسترسی داشته باشند؟
بیشترین تعداد کابر NAS حدوداً 4096 نفر می باشند ولی در نهایت بستگی به این دارد که هر کاربر چه نوعاستفاده ای از NASرا دارد.
16چه نوع دسترسی از راه دور را برای شما فراهم می آورد؟
چند راه برای دسترسی از راه دور وجود دارد: 1 MycloudNAS: یک فضای اختصاصی را برای NASایجاد می کند که به مصرف کنندگان اجازه دسترسی به فایل هایشان در هرزمان و هر جایی را با اینترنت می دهد. 2-DDNS: این قابلیت را دارد که از طریق تنظیمات DDNSبرای دسترسی و ارتباط سریع از طریق اینترنت با یک IP و یک لینک ارتباطی به دستگاه کیونپ متصل شویم. Mobile Apps: چندین برنامه موبایل که شامل Qfile و Qmusic،Qmanager، Vmobile،Vcam است وجود دارد.
17دستگاه کیونپ چه برنامه هایی برای موبایل دارد؟
در حال حاضر،کیونپ چندین برنامه برای IOS و Androidدارد: 1- Qfile: فهرست کردن،آپلود و منظم کردن و اشتراک گذاری فایل ها روی NAS 2-Qmusic: اجرا کردن، دانلود کردن و پخش موزیک از دستگاه NAS 3-Qmanager: مانیتور کردن موقعیت های سیستم و سرویسها 4-Vmobile: منظم کردن و مانیتور کردن سیستم نظارتی شما شامل پخش زنده دوربین، PTZ Control اطلاع رسانی فوری و پخش ویدیو 5-Vcam: دستگاه موبایل خود را روشن و به شبکه وصل کنید که با این عمل دوربین موبایل می تواند مثل دوربین های گران قیمت IP عمل کند. این برنامه های موبایل را می توانید در فروشگاه آنلاین اپل و گوگل پیدا کنید.
18آیا می توان فیلم و موزیک را از طریق QNAP NAS اجرا کرد؟ آیا می توان فیلم و موزیک را از طریق QNAP NAS اجرا کرد؟ همچنین آیا می توان عکس ها را از طریق نرم افزارهای QNAP به اشتراک گذاشت؟
بله. دستگاه کیونپ به عنوان یک شبکه کامل رسانه ای برای اجرای کلیپ ها و موزیک استفاده می شود. دستگاه کیونپمی تواند مستقیماً ذخیره سازی موزیک و فیلم را انجام دهد. یک دستگاه ITunes server همچنین می تواند تمامی موزیک ها را در NAS روی تمامی کامپیوترها و شبکه iTunes نمایش دهد. به علاوه یک دستگاه NAS می تواند ایستگاهی را برای اشتراک گذاری فایل ها و عکس های خاص خانوادگی و دوستانه را برای شما ایجاد کند.
19چه نوع ریدی برای دستگاه NAS استفاده می شود؟
رید سخت افزاری در دستگاه وجود ندارد بلکه برروی سیستم عامل نرم افزار مربوطه قابل استفاده است. رید از کنترل کننده Marvell SATA و Intel CPU استفاده می کند که عملکرد سریعی را به دستگاه می دهد. رید ها معمولاً شبیه و یا بهتر از رید سخت افزاری عمل می کند.
20چه گزینه هایی در عملکرد ذخیره سازی ظرفیت NAS وجود دارد؟
ظرفیت رید دستگاه NAS به شما این امکان را می دهد که یکی از هارددیسک ها را از دستگاه برداشته و هارد دیسک دیگری با ظرفیت بالاتر جایگزین کنید. همچنین با دستگاه NAS از طریق درگاههای USB و e-SATAمی توانید یک نسخه کپی از اطلاعات خود را داشته باشید. همچنین دارای یک سیستم انتقالی است که به شما این امکان را می دهد که یک هارددیسک را از دستگاه برداشته و بر روی دستگاه دیگری با همان مشخصات جایگزین کنید. در سیستم انتقالی و هنگام تغییر مکان درایوها هیچ گونه تاثیری برروی اطلاعات نخواهد گذاشت. علاوه بر این دستگاههای NAS با درگاههای USB و e-SATA این امکان را برای شما فراهم می کند تا یک نسخه از اطلاعات خودرا داشته باشید. همچنین از طریق ISCSIشما می توانید دیسک درایوهای مجازی چند گانه را بر روی شبکه خود ایجاد کنید.
21دستگاه کیونپ چه نوع ریدی را پشتیبانی می کند؟
دستگاه QNAP رید های 5+Hotspare , 6+Hotspare، 0،1،5،6،10 و 10+Hotspareرا پشتیبانی می کند
22کدام مدل از دستگاههای NAS کارت شبکه 10GbE را پشتیبانی می کنند؟
در حال حاضر سری های TS-X79 کارت شبکه 10GbE را پشتیبانی می کند. در سری های Tower مدل های TS-879 pro و TS-1079 pro کارت شبکه 10GbE را پشتیبانی می کند. در سری های Rack mount مدل های TS-879 U-RP و TS-1279 U-RP و TS-1679 U-RP و EC 879 U-RPTS- و TS-EC 1279 U-RP و TS-EC1679-RP کارت شبکه 10GbE را پشتیبانی می کند.
23چه چیزی شما را از رقیبانتان جدا می کند؟
پردازنده دستگاههای ما ساخته کمپانی اینتل است و عملکرد بالایی در نوشتن و خواندن بخش های مختلف دارد. به علاوه سری های خانگی NAS ما که ساخته پردازنده Marvellاست، دارای عملکرد سریع و همچنین طراحی مقرون به صرفه می باشد. هر دستگاه با سیستم عامل غنی، تهیه پشتیبان سریع، راه حل های بهبود و آماده تجارت، ویژگی هایی در جریان رسانه ها و غیره را ایجاد می کند. به علاوه ما مقرون به صرفه ترین عملکرد ذخیره سازی را با یک لیست گسترده در بازار داریم. از ویژگی های سازمانی دستگاههای ما، همگام سازی از طریق کنترل از راه دور، ایجاد وب سرور، نظارت سرور از راه دور، ارسال فایل برروی سرورها و غیره است. در حال حاضر سری های دستگاه TS-X79، کاملاً، کارت شبکه 10 گیگابایتی را پشتیبانی می کند.
24دستگاه NAS چه تعداد دوربین را پشتیبانی می کند؟
دستگاه Turbo NAS از طریق برنامه SURVEILLANCE STATION 5.0 دارای 2 یا 4 لایسنس برای دوربین است. (که بستگی به مدل آن دارد) و شما می توانید تعداد کانال ها را افزایش دهید تا نیازهای خود را با خریدن لایسنس های اضافی در فروشگاه آنلاین کیونپ پیدا کنید یا می توانید با یک نمایندگی فروش مجاز جهت کمک بیشتر تماس بگیرید. دستگاه های کیونپ با سیستم عامل نسخه QTS 4.0 با استفاده از برنامه5.0 Surveillance Station به طور رایگان تعداد 2 یا 4 دوربین مداربسته را پشتیبانی می کند و در صورتی که نسخه QTS ورژن یک باشد فقط یک دوربین را به طور رایگان پشتیبانی می کند.
25دستگاه NAS از چه نوع سیستم عاملی استفاده می کند؟
ما از نرم افزار Linux استفاده می کنیم و تمام مراحل تنظیمات از طریق صفحه وب کنترل می شوند.
26سرعت خواندن و نوشتن NAS در سری های خانگی و سازمانی
دستگاههای NAS ما بالاترین عملکرد را در بازار NAS دارد. سرعت خواندن و نوشتن هر بخش و هارد درایوهایی که استفاده می شوند و ارقام زیر زمانی که درگاههای شبکه به هم وصل می شوند. سرعت خواندن سری های SOHO NAS به 50 MB و سرعت نوشتن آن به 60 MB می رسد. سرعت خواندن سری های SMB به 221MB و سرعت نوشتن آنها به 220.8MB می رسد. سطح سری معمولی شرکتی به سرعت خواندن 2025MB و سرعت نوشتن به 202.8MB می رسد. هر کدام از دستگاههای NAS ما پهنای باند شما را به طور کامل اشباع می کند.
27یک دستگاه NAS چند وات برق مصرف می کند؟
مقدار مصرف انرژی دستگاه NAS ما بستگی عوامل مختلفی دارد. ارقام زیر ارزیابی مصرف انرژی NAS بدون هارددرایوها هستند. به طور کلی هر هارد درایو حدود 8-10 وات انرژی مصرف می کند. سری پردازنده های Intel i3 یا Quad Core Intel Xeonجمعاً در حدود 70 وات برق مصرف می کند. در سری های SMBپردازنده Intel atomحدوداً 10 وات برق مصرف می کند. و سری های خانگی، پردازنده Marvell Arm حدوداً 2 وات برق مصرف می کند.
28چه فرقی بین TS-X 69 PRO و TS-X69 L وجود دارد؟
این سری از دستگاهها که هارد دیسک قابل قفل کردن و یک صفحه LCD دارد هارد دیسک SATA III را ساپورت می کند. TS-269Lاز پردازنده Intel Atom 1.86 GHz dual - coreاستفادهمی کند.
29چه فرقی بین TS-X 69 PRO و TS-X69 L وجود دارد؟
این سری از دستگاهها که هارد دیسک قابل قفل کردن و یک صفحه LCD دارد هارد دیسک SATA III را ساپورت می کند. TS-269Lاز پردازنده Intel Atom 1.86 GHz dual - coreاستفادهمی کند.
30آیا دو کنترل کننده را همزمان پشتیبانی می کند؟
در حال حاضر تمام دستگاههای NAS ما مجهز به دو کنترل کننده نیستند. این کار جزو برنامه های آتی ماست. این ویژگی به شما امکان برداشتن هارد درایوها را از یک QNAP NAS به یک QNAP NAS دیگر می دهد. تقریباً هیچ خرابی یا زمان بازسازی مجدد وجود ندارد.
31آیا شما می توانید مستقیماً با NAS به یک USB یا e-SATA به کامپیوتر متصل شوید؟
خیر . محصولات ما NAS هستند نه DAS و تنها راه برای دسترسی مستقیم به NAS از طریق درگاه های شبکه 1GbE یا 10GbE است. درگاههایe-SATA و USB جهت افزایش ذخیره سازی پشتیبانی می شوند.
32موارد استفاده درگاه USB در دستگاه های کیونپ چیست؟
هر دو درایو فلش 3.0USB و 2.0USB در جلو و پشت دستگاه پشتیبانی می شود. این درگاهها برای درایوهای سخت خارجی،UPS، Wifi dangle، USB camera، USB mouse، USB keyboard و USB speaker استفاده می شود. علاوه بر این شما می توانید با برنامه RTRR یک درایو خارجی را پشتیبانی کنید. همچنین شما می توانید همیشه یک نسخه کپی از اطلاعات را داشته باشید.
33چه فرقی بین محصولات سری TS-XXX با محصولات سری VS-XXX وجود دارد؟
سری TSمحصولات ما که مخفف Turbo Stationبرای استفاده گروهی جهت متمرکز کردن ذخیره فایل پشتیبان و اشتراک گذاری داده ها است. دستگاههای NASما با یک نرم افزار دقیق امکانات تجاری و خانگی و غیره را در اختیارتان قرار می دهد. VS مخفف Viostor است. این محصول برای استفاده از کاربرانی است که به دنبال محصولات امنیتی هستند.
×

Powered by WhatsApp Chat

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟